Manager σε απόγνωση

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 2
ΧειρότεροΚαλύτερο 

 

Ανέστης Μπουγάς, Υπεύθυνος δικτύωσης Amway
  • Ανεπιφύλακτα το βιβλίο τού Κώστα είναι ένα από τα καλύτερα που έχω διαβάσει ποτέ! Το γράψιμό του ρέει, είναι ευχάριστο ακόμη κι όταν μιλάει για δυσάρεστα πράγματα, είναι απόλυτα ευθύ και ειλικρινές, και είναι σαφές ότι όλα όσα αναφέρει έχουν προκύψει από την προσωπική του εμπειρία, που όντως είναι μεγάλη. Ο συνδυασμός θεμάτων management με θέματα ζωής που απασχολούν όλους μας, ενώ εύκολα θα μπορούσε να φανεί παράτερος, είναι απόλυτα πετυχημένος και αποτελεί μία ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν τον άνθρωπο των επιχειρήσεων. Τα συμπεράσματά του, οι οδηγίες του, αλλά και ακόμη και τα διάφορα περιστατικά που διηγείται, αποτελούν ένα πολύ χρήσιμο «οδηγό» ζωής και management για όσους κινούνται στον χώρο των εταιρειών κι όχι μόνο. Είχα την ευκαιρία να τα εκφράσω όλα αυτά στον Κώστα από κοντά και τον προτρέπω να γράψει σύντομα κι άλλο βιβλίο, ίσως εμβαθύνοντας σε κάποια από τα πολλά θέματα που θίγει σ’ αυτό. Το χρειαζόμαστε...

Σωτήρης Αληγιάννης, Freelance SAP consultant
  • "Ο “Manager σε απόγνωση” δεν είναι ένα βιβλίο για να μάθει κανείς πώς να γίνει manager. Δεν είναι μία ακόμη βαρετή θεωρία. Είναι μία καταγραφή πραγματικών εμπειριών και καταστάσεων της ελληνικής επιχειρηματικής πραγματικότητας, που φωτίζουν με τον πιο αληθινό τρόπο τις πτυχές τού management μιας επιχείρησης και των ανθρώπων της. Έχοντας δει κι εγώ προσωπικά σαν εργαζόμενος αλλά και σαν σύμβουλος πολλές ελληνικές, αλλά και μεγάλες ξένες επιχειρήσεις, από άλλη οπτική γωνία -αυτήν της μηχανογράφησης-, μπόρεσα να διακρίνω την αξία που περιέχει κάθε ιστορία και κάθε ανάλυση. Δύο πράγματα μου άρεσαν πολύ στο βιβλίο αυτό: αφ' ενός το ότι δεν είναι καθόλου τεχνικό, και αφ' ετέρου ο τρόπος που φωτίζει τη μοναδική στον κόσμο ελληνική πραγματικότητα, τόσο στα “χρόνια της αστακομακαρονάδας” (2002) όσο και στην περίοδο της χειρότερης ύφεσης (2016). Έχοντας μάλιστα γνωρίσει προσωπικά τον συγγραφέα, συνιστώ ανεπιφύλακτα το βιβλίο διότι διαπίστωσα ότι προέρχεται από έναν άνθρωπο “της πιάτσας”, παλιά καραβάνα, που ξέρει και λέει τα πράγματα με το όνομά τους, και αυτό που αφήνει στο τέλος είναι ένα απόσταγμα εμπειρίας χρήσιμο ως σημείο αναφοράς."

Ελεάννα Νεστορίδη – Πρόεδρος Δ.Σ. Ελληνο-Κινεζικού Ινστιτούτου Ανάπτυξης (ΕΚΙΝΑ)
  • Κώστα το βιβλίο σου με εξέπληξε ευχάριστα. Δεν ξέρω από πού να αρχίσω τις φιλοφρονήσεις... Σε πολλά υπερθεματίζω, σ' άλλα προβληματίζομαι, σε ένα διαφωνώ λίγο και σε αρκετά συγκινήθηκα (κυρίως με τις περιπέτειές σου με ασυνάρτητους "επιχειρηματίες"). Όλο το βιβλίο έχει μια αρμονία από την αρχή ως το τέλος, χωρίς "φληναφήματα" όπως άλλα βιβλία γι' αυτήν την επιστήμη -ή δεξιότητα, έστω-, κάτι που κάνει την ανάγνωσή του τόσο ευχάριστη, όσο και εποικοδομητική. Επιπλέον, το πιο εντυπωσιακό είναι η psy πλευρά σου και η ενσυναίσθηση που καθρεπτίζεται στον γραπτό σου λόγο. Μπράβο!

Μαριάνα Δάσκα, Γραφίστρια, Στέλεχος Επιχείρησης
  • «Το διάβασα σχεδόν όλο μέσα σε ένα τρένο. Γέλασα, προβληματίστηκα, είδα τον εαυτό μου μερικά χρόνια πριν, τον εαυτό μου τώρα.... Είδα καταστάσεις γνωστές, από άλλη οπτική γωνία όμως. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!"

Αιμίλιος Παππάς – Επιχειρηματίας
  • Εξαιρετικό! Ό,τι καλύτερο για στελέχη επιχειρήσεων. Πριν πολλά χρόνια είχα διαβάσει το πρώτο βιβλίο τού Κώστα (Ο Θυμωμένος Manager) και από τότε το συμβουλεύομαι συχνά για πολλά θέματα, όχι μόνο επιχειρηματικά, αλλά και θέματα «ζωής», με τα οποία επίσης καταπιάνεται. Έγινε, μάλιστα, αφορμή να αναζητήσω και να γνωρίσω από κοντά τον συγγραφέα, με τον οποίο γίναμε και φίλοι. Το νέο του βιβλίο είναι εμπλουτισμένο με τις εμπειρίες 14 ακόμη ετών (αρκετά από τα οποία ήταν χρόνια κρίσης) και το βρίσκω εξαιρετικό για τους προβληματισμούς που βάζει, τις αναλύσεις και συμβουλές του. Πραγματικά απαραίτητο για όσους έχουν κάποια σχέση με επιχειρήσεις, ειδικά στην χώρα μας, μια και το βιβλίο είναι βγαλμένο μέσα από τις συγκεκριμένες συνθήκες, που επικρατούν εδώ.

Σπύρος Ολύμπιος – Πρόεδρος ΙΛΜΕ - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
  • Εξαιρετικό!!! Πολύ καλή γλώσσα, με πικάντικες σαρκαστικές πινελιές, χαρακτηριστικές τής ιδιοφυούς προσέγγισης τού κόσμου των επιχειρήσεων που δεν θα περίμενες απο "top finance executives"... Κάτι από Φρέντυ Γερμανό στην αφήγηση του Κωστα. Μπράβο!

Τάκης Ζαφειρόπουλος – Ορκωτός Ελεγκτής–Λογιστής
  • Κώστα το βιβλίο σου το απόλαυσα πραγματικά. Μ' έκανε να γελάσω, να μελαγχολήσω και να τσαντιστώ, αλλά ήταν σ' όλα to the point. Η κατάσταση που σωστά περιγράφεις, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στην ζωή μας γενικότερα, είναι δύσκολη και πολύπλοκη. Δεν πρέπει να απογοητευόμαστε, όμως, αλλά να συνεχίσουμε δυνατά την προσπάθεια προς κάθε κατεύθυνση. Μπράβο σου!

Γιάννης Κιναλής – Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων
  • Δεν θα σταθώ στην λογοτεχνική αξία τού βιβλίου, όσο στην κατάθεση ψυχής και πνεύματος ενός ορθολογιστή συμβούλου επιχειρήσεων, που η μοίρα και οι προσωπικές επιλογές τον έριξαν να δραστηριοποιηθεί σε ένα απολύτως μουρλό και «χύμα» επιχειρησιακό περιβάλλον όπως είναι το Ελληνικό. Το βιβλίο διαβάζεται πολύ εύκολα, καθώς διαρθρώνεται από αυτοτελή ως προς το περιεχόμενό τους κεφάλαια και ο συγγραφέας αναδεικνύει, με γραφή στιβαρή αλλά και χιουμοριστική, καταστάσεις από τον μικρόκοσμο των επιχειρήσεων, που αντικατοπτρίζουν όμως κι έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης, κουλτούρας και στάσης ζωής των σύγχρονων Ελλήνων. Το μείγμα συμπεριφοράς, δηλαδή, που μας οδήγησε εν τέλει εδώ που βρισκόμαστε σήμερα κοινωνικά και οικονομικά. Προτείνω ανεπιφύλακτα την ανάγνωση του βιβλίου, με την ελπίδα ότι θα αποτελέσει καταλύτη αφύπνισης ενός πιο ορθολογικού τρόπου σκέψης των Ελλήνων, είτε είναι μάνατζερ είτε όχι, γιατί τα λάθη μας σε όλα τα πεδία τής ζωής και της καθημερινότητας μας είναι πολλά και συστηματικά επαναλαμβανόμενα, με κόστος την προσωπική μας ευτυχία και ισορροπία".

Ευθύμης Παλούκης – Πολιτικός Μηχανικός–Επιχειρηματίας
  • Πολύ καλό βιβλίο! Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους -κι όχι μόνο στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους managers- διότι πέρα απο τις συμβουλές και τις καίριες επισημάνσεις για την επιχειρηματική ζωή, μιλάει και για την στάση ζωής των νεοελλήνων που μας οδήγησε στην σημερινή κατάσταση. Το πρώτο βιβλίο τού συγγραφέα («ο Θυμωμένος Manager») το είχα διαβασει όταν πρωτοβγήκε το 2003 περίπου. Τότε είχα λίγα χρονια που είχα ξεκινήσει να εργάζομαι σε εταιρείες, είχα διαβάσει αρκετά βιβλία σε σχέση με το management αλλά το συγκεκριμένο μού είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση γιατί μιλάει πολύ άμεσα για τις βασικές αρχές και τον τρόπο που πρεπει να αντιμετωπίζουμε τα θέματα που προκύπτουν. Το νέο βιβλίο «Manager σε απόγνωση» είναι μια επανέκδοση τού αρχικού συμπληρωμένη με νέα κεφαλαία. Το διάβασα, έχοντας πια την δική μου εταιρεία εδώ και μία δεκαετία, και θεωρώ ότι είναι ένα σημαντικό βοήθημα για αποφυγή λαθών που κοστίζουν χρόνο και χρήμα.

Συνέντευξη του συγγραφέα Κ. Σίδερη στο biznews.gr/2016/06

Είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον συγγραφέα τού πρόσφατου και ήδη πετυχημένου βιβλίου «Manager σε απόγνωση» κ. Κώστα Σίδερη και να έχουμε μια σύντομη συνέντευξη μαζί του. Ο κ. Σίδερης είναι οικονομικό στέλεχος τής αγοράς, με σχεδόν 35 χρόνια εμπειρία στον χώρο των ιδιωτικών επιχειρήσεων με διάφορες ιδιότητες, όπως ελεγκτής σε διεθνή γραφεία ορκωτών, οικονομικός διευθυντής, ιδιοκτήτης προσωπικής επιχείρησης και τα τελευταία επτά χρόνια σαν οικονομικός σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα οικονομοτεχνικών μελετών, αναδιοργάνωσης επιχειρήσεων, ελέγχων due diligence, διαγνωστικών ελέγχων οργανωτικής και χρηματοοικονομικής δομής (business check up), κλπ. (βλ. www.aquamerit.gr για λεπτομέρειες για το γραφείο και τις υπηρεσίες του). Κάποιος που έχει ευρεία εμπειρία σε μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, ελληνικές και διεθνείς πολλών διαφορετικών κλάδων, διαθέτοντας διεισδυτική ματιά και ευαισθησία είναι πράγματι κατάλληλος για να αναδείξει τις δυσκολίες και ανισσοροπίες που υπάρχουν και να υποδείξει λύσεις. Βέβαια, στο βιβλίο ο συγγραφέας πραγματεύεται και πολλά γενικότερα θέματα «ζωής», που εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να έχουν άμεση σχέση με τις επιχειρήσεις. Αλλά ας αφήσουμε τον ίδιο να μας εξηγήσει... Ακολουθεί η συνέντευξή μας:
Biznews: Κύριε Σίδερη σε ποιους απευθύνεται το βιβλίο σας;
Κ. Σίδερης: Απευθύνεται σ’ όσους έχουν κάποια σχέση με επιχειρήσεις. Αυτοί μπορεί να είναι οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, αλλά και σημερινά ή μελλοντικά στελέχη τους, ακόμη και απλοί εργαζόμενοι. Και, πέρα από αυτούς, το βιβλίο απευθύνεται και στους σπουδαστές Οικονομικών και κυρίως Διοίκησης Επιχειρήσεων και Marketing, οι οποίοι ενδιαφέρονται να πάρουν από τώρα μια καλή γεύση τής πράξης, όσων δηλαδή θα κληθούν να αντιμετωπίσουν όταν ενταχθούν στον χώρο, και τα οποία βέβαια δεν έχουν καμία σχέση με τις θεωρίες που διδάσκονται.
Biznews: Μιλάτε για ελληνικές ή διεθνείς επιχειρήσεις; Έχετε στο μυαλό σας κάποιον συγκεκριμένο κλάδο ή μέγεθος εταιρείας;

Κ. Σίδερης: Μιλάω για κάθε είδους και μεγέθους επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας. Βέβαια, τα περισσότερα από όσα αναφέρω είναι θέματα που λίγο-πολύ τα αντιμετωπίζουν κι άλλες οικονομίες, ωστόσο όταν έγραφα είχα στο μυαλό μου κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις που συναντάμε στην Ελλάδα, κι ακόμη ειδικότερα τις μικρο-μεσαίες.
Biznews: Γιατί τις ελληνικές μικρο-μεσαίες;
Κ. Σίδερης: Γιατί αυτές είναι συνήθως οι πιο ανοργάνωτες και η λειτουργία τους βασίζεται στο ένστικτο, την παρόρμηση ή την παράδοση (τύπου «έτσι το κάναμε πάντα»), παρά στην γνώση τού ιδιοκτήτη για το πώς πρέπει να διοικείται μία επιχείρηση. 
Biznews: Στο βιβλίο σας αναφέρεστε και σε πάρα πολλά άλλα θέματα, που δεν έχουν σχέση με την οργάνωση και διοίκηση μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, είδα διάφορα θέματα υπαρξιακά, φιλοσοφικά, θέματα θρησκευτικής πίστης, αλλά και πολλά διαφορετικά, όπως είναι τα social media, η μόδα ή τα ζώδια. Είδα επίσης να αναφέρεστε στον ρόλο τού manager ως γονέα, να συζητάτε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, αλλά και θέματα που θα τα λέγαμε πολιτικά, όπως τα περί πατρίδας, περί ρατσισμού ή περί του ποιος είναι προοδευτικός και ποιος συντηρητικός. Δεν νομίζετε ότι μπλέξατε πολλά μαζί και κάνατε ένα κουβάρι, παρά ένα εγχειρίδιο;
Κ. Σίδερης: Μα δεν ήθελα να φτιάξω εγχειρίδιο, manual οδηγιών ή σύγγραμμα. Τέτοια υπάρχουν πολλά και καλά. Δεν θα πρόσθετα κάτι ιδιαίτερο. Αντίθετα, ήθελα να κάνω κάτι που θα αφορά την πραγματική καθημερινή ζωή όσων ζουν στις επιχειρήσεις. Και η συμπεριφορά ενός επιχειρηματία ή ενός στελέχους επηρεάζεται πάρα πολύ από την γενικότερη αντίληψη ή τους προβληματισμούς του για την ζωή και την στάση του ως πολίτη, συζύγου, γονιού, και βέβαια ως συναδέλφου, προϊσταμένου, κλπ. Αυτό που εσάς σας φαίνεται σαν άσχετο κουβάρι, εγώ το βλέπω σαν μια ολοκληρωμένη ανάλυση των θεμάτων που αντιμετωπίζει ένα στέλεχος, που ελπίζω να προβληματίσει τον αναγνώστη και να τον καθοδηγήσει, όχι μόνο στο αν, πότε και με τι ποσοστό θα βάλει επενδυτή στην επιχείρηση ή το πώς θα οργανώσει το εμπορικό του τμήμα, αλλά και στο πώς θα δομήσει το οργανόγραμμά του και πώς θα διοικεί το προσωπικό του μέρα-μέρα, αλλά ακόμη και το πώς θα φέρεται στα παιδιά του. Με λίγα λόγια, αναγνωρίζω ότι ένας επιχειρηματίας ή ένα στέλεχος, έχει και την ανθρώπινη πλευρά του, που αυτή καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και την στάση του στην δουλειά.
Biznews: Καταλαβαίνω. Γι’ αυτό δίνετε μεγάλη έμφαση π.χ. σε θέματα επικοινωνίας και συνεννόησης;
Κ. Σίδερης: Ακριβώς. Μιλάτε γι’ ακόμη ένα θέμα που ταλαιπωρεί αφάνταστα την καθημερινότητα όσων κινούνται στον χώρο. Θέματα όπως η γραπτή ή προφορική επικοινωνία, η συνέπεια στις υποσχέσεις, η σωστή διοργάνωση των meetings, οι προτεραιότητες που βάζουμε και πολλά ακόμη, είναι θέματα που δεν διδάσκονται στις σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων, κι όμως επηρεάζουν την πορεία τους σε πολύ σημαντικό βαθμό.
Biznews: Ωστόσο, ότι το βιβλίο σας είναι πολύ προσωπικό. Έχει εξομολογήσεις που αφορούν την δική σας ζωή και αναφορά πολλών περιστατικών που εσείς έχετε ζήσει. Το βιβλίο μοιάζει και λίγο σαν αυτοβιογραφία.
Κ. Σίδερης: Πράγματι, έτσι είναι. Όμως, όπως σας είπα δεν ήθελα να κάνω ένα ψυχρό manual, αλλά κάτι που βγήκε από τις δικές μου εμπειρίες και ταλαιπωρίες των τελευταίων 35 ετών (εξ ου και η «απόγνωση»). Κάτι που καταλήγει σε συμπεράσματα και συμβουλές βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά, αρκετά από τα οποία αφηγούμαι σε λεπτομέρεια. Έχω, μάλιστα, αφιερώσει και ειδικό κεφάλαιο σε «Παράξενα κι ευτράπελα», που μου έχουν τύχει.
Biznews: Το ύφος γραφής σας είναι πολύ ανάλαφρο και χιουμοριστικό. Αρκετές φορές θυμίζει τον Φρέντυ Γερμανό. Μπορεί κανείς να μιλάει για σοβαρά πράγματα με ανάλαφρο τρόπο;
Κ. Σίδερης: Το ύφος είναι όντως χαλαρό και ελαφρύ, αλλά θα προσέξατε και πολλά σημεία που γίνεται πικρό και δηκτικό. Ξέρετε, γράφω ακριβώς όπως μιλάω. Έτσι είμαι και στην προσωπική μου ζωή. Πάντως, όσο ανάλαφρο κι αν είναι το ύφος, τα θέματα που πραγματεύομαι είναι άκρως σοβαρά και όλες μου οι συμβουλές είναι απόλυτα ειλικρινείς και σοβαρές, ακόμη κι αν δίνονται με ελαφρύ τρόπο. Υπάρχουν, όμως, και σημεία που το κλίμα βαραίνει, κυρίως στο δεύτερο μέρος.
Biznews: Που μας οδηγει στην επόμενη ερώτηση: Γιατί δύο διαφορετικά μέρη στο βιβλίο; 
Κ. Σίδερης: Το πρώτο μέρος είχε γραφτεί πριν από 14 χρόνια και είχε εκδοθεί σαν αυτόνομο βιβλίο και με αρκετή επιτυχία. Το δεύτερο γράφτηκε πρόσφατα και περιλαμβάνει περισσότερα θέματα επιχειρηματικής οργάνωσης και οικονομικής διοίκησης. Το πρώτο απευθύνεται πιο πολύ σε στελέχη, ενώ το δεύτερο περισσότερο σε επιχειρηματίες. Το δεύτερο κομμάτι είναι πιο βαρύ, είναι αλήθεια, αλλά αυτό οφείλεται όχι μόνο στα θέματα που συζητάει, αλλά και στις συνθήκες της εποχής μας. Σκεφτείτε ότι το πρώτο γράφτηκε στην εποχή τής ανεμελιάς και της –επίπλαστης- ευμάρειας, ενώ το δεύτερο σε εποχή που όλοι πιέζονται από κάθε πλευρά. Θα μπορούσα να είχα ξαναγράψει το πρώτο και να το είχα ενσωματώσει ομαλά μέσα σ’ όλα τα καινούργια που ήθελα να πω. Επίτηδες, όμως, τα άφησα ξεχωριστά. Νομίζω ότι για τον αναγνώστη, ακόμη και το να δει πώς αντιμετωπίζει κάποιος τα ίδια θέματα σε διαφορετικές συνθήκες (συμπεριλαμβανομένων και των διαφορών στην ηλικία και στην φάση τής καριέρας που βρίσκεται κάποιος) έχει κι αυτό την αξία του.
Biznews: Κατά πόσο το βιβλίο βοηθάει έναν manager στην σημερινή πιεσμένη κατάσταση, και κατά πόσο είναι γενικό;
Κ. Σίδερης: Κοιτάξτε, όσα λέει το βιβλίο ισχύουν σε κάθε εποχή. Η σημασία τους, όμως, είναι πιο μεγάλη σήμερα που πολλές επιχειρήσεις δίνουν αγώνα επιβίωσης. Όσο καλύτερα οργανωμένος είσαι κι όσο πιο έξυπνα και παραγωγικά διοικείς την επιχείρησή σου, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχεις να ξεπεράσεις επιτυχώς την δύσκολη αυτή φάση τής οικονομίας μας.
Biznews: Με ένα πολύ συνοπτικό και περιεκτικό βιβλίο συμβουλευτικής για τα επιχειρηματικά κι όχι μόνο, δεν φοβάστε μήπως χάσετε δουλειές σαν ενεργός σύμβουλος επιχειρήσεων που είστε;
Κ. Σίδερης: Όχι, γιατί αυτό που κάνει το βιβλίο είναι κυρίως το να ευαισθητοποιεί τον αναγνώστη και να του εντοπίζει τα θέματα που θέλουν προσοχή ή στα οποία πρέπει να πάρει την δική του θέση. Για παράδειγμα, δεν θα μάθει κάποιος σωστή κοστολόγηση των προϊόντων ή υπηρεσιών του, αλλά θα συνειδητοποιήσει την αξία αυτής προκειμένου να κάνει σωστές προσφορές. Δεν θα του μάθει να κάνει αποτίμηση τής επιχείρησής του ή να φτιάξει ένα business plan, αλλά θα καταλάβει γιατί είναι αυτά απαραίτητα όταν συζητάει με υποψήφιο επενδυτή. Δεν θα μάθει να φτιάχνει εταιρικές διαδικασίες και σωστό οργανόγραμμα, θα καταλάβει όμως την σημασία τους και το πόσο τού κοστίζει η έλλειψή τους. Αλλιώς θα λέγαμε ότι αν διαβάσει κάποιος ένα βιβλίο για μηχανικούς αυτοκινήτων, από την επομένη θα κάνει ο ίδιος σέρβις στο αμάξι του. Άρα, θέλω να πιστεύω ότι δεν κινδυνεύω να χάσω πελάτες. Αντίθετα, ίσως κερδίσω και μερικούς νέους.
Biznews: Ποιες υπηρεσίες προσφέρετε σαν σύμβουλος;
Κ. Σίδερης: Είναι αρκετές. Από την σύνταξη business plans ή μελετών εξυγίανσης, μέχρι σεμινάρια σε μη οικονομικά στελέχη επιχειρήσεων, κι από στήσιμο εσωτερικών διαδικασιών, μέχρι γενικό coaching επιχειρηματιών για όλα τα θέματα που αντιμετωπίζει. 
Biznews: Πόση διαφορά μπορεί να κάνει ένας σύμβουλος σήμερα που το μακρο-οικονομικό περιβάλλον είναι τόσο δυσμενές και ο επιχειρηματίας τόσο αδύναμος στο να το επηρεάσει.
Κ. Σίδερης: Είναι αλήθεια ότι ένας σύμβουλος, όσο καλός κι αν είναι, δεν μπορεί να επηρεάσει π.χ. την φορολογική ή την αναπτυξιακή πολιτική τής κυβέρνησης. Μπορεί, όμως, να βοηθήσει την επιχείρηση στο να ελέγξει τα κόστη της, να ρυθμίσει τα δάνειά της, να καταλάβει ποιος κλάδος ή προϊόντα αξίζει να αναπτύξει και ποιά να καταργήσει, πότε και πώς να αναζητήσει επενδυτή και πώς να διαπραγματευτεί μαζί του, και γενικά να κάνει καλύτερη διαχείριση των οικονομικών της. Λίγο είναι;
Biznews: Σας ευχαριστώ πολύ. Καλή επιτυχία στο βιβλίο σας
Κ. Σίδερης: Κι εγώ.

Online 143 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. facebook1 twitter

pinit

ΑΘΗΝΑ (κεντρικό) +30 210 6431108,  +30 6937047359 (&Viber)

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΙΩΑΝΝΙΝΑ (βιβλιοπωλείο) Τηλ. +30 2651 306456

Σας προτείνουμε

oneireyomai_mia.jpg